alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
/ luty 2016
Reebok

3 ćwiczenia, które musisz wypróbować przed urlopem

Lato zbliża się wielkimi krokami. Bez względu na to, czy w planach masz leżenie na plaży czy inne atrakcje, nadchodzi czas, w którym odsłaniamy troche więcej ciała. Na brak opalenizny nic nie poradzimy, ale pomożemy Ci przygotować Twoje ciało na plażowy debiut.

Oto właściwa (czytaj: efektywna) technika wykonywania najbardziej popularnych ćwiczeń, które mają za zadanie przygotować nasze ciała na lato. Wskazówek udziela Derek Durkin, trener oraz założyciel RISE Training.

Plank boczny - wygląda niewinnie

  • Utrzymuj prostą linię między stawem skokowym, biodrem i kręgosłupem. Napnij mięśnie pośladków, by zapobiec opuszczaniu bioder.  

  • Bez względu na to, czy podpierasz się na przedramieniu, czy na całej dłoni upewnij się, że Twój bark znajduje się centralnie nad łokciem (jeśli opierasz się na przedramieniu) lub nadgarstkiem (jeśli opierasz się na dłoni).

  • Utrzymuj jedną stopę na drugiej lub dla ułatwienia umieść górną stopę z przodu przed dolną.

Lunge

Wypady - na jędrną pupę

  • Wypnij klatkę piersiową tak, by była prostopadła do podłoża, zapobiegniesz nadmiernemu obciążaniu kręgosłupa.

  • Podczas obniżania się kolano przedniej nogi powinno znajdować się nad kostką, zaś goleń powinna być ustawiona pionowo. Jeśli podczas opuszczania się Twoje kolano wysuwa się za bardzo do przodu zrób szerszy wypad.

  • W końcowej fazie wypadu udo powinno być ułożone  prostopadle do podłoża. 

  • W ostatniej fazie wypadu kolano tylnej nogi powinno niemalże dotykać podłogi.

Nie taki przysiad straszny

  • Stań stopami pewnie na ziemi i ugnij kolana do 90 stopni.  

  • Podczas unoszenia się pilnuj, by nie wykonywać zbyt gwałtownych ruchów.

  • Jeśli wykonujesz przysiad z rękami nad głową, nie wysuwaj jej zbytnio do przodu – w innym wypadku możesz naciągnąć mięśnie szyi. Możesz też skrzyżować ręce na piersi lub wysunąć je do przodu.

  • W końcowej fazie podnoszenia się Twój kręgosłup powinien być ustawiony prostopadle do podłoża.  

/ luty 2016
Reebok