alert-erroralert-infoalert-successalert-warningarrow-left-longbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Muzyka / sierpień 2016
Blair Hammond, Senior Manager, Global Newsroom

Kendrick Lamar bez obróbki

O gustach się nie dyskutuje - piękno dla każdego oznacza co innego. Dla pewnego fotografa liczy się przede wszystkim... rytm.

Nabil Elderkin to światowej klasy fotograf, który stoi za kampanią Reebok Perfect Split, stworzoną wspólnie ze zdobywcą nagrody Grammy raperem Kendrickiem Lamarem.

Wykonane w tradycyjny sposób, bez użycia cyfrowej technologii zdjęcia są surowe, nieobrobione i idealnie oddają prosty styl Lamara.

“Autentyczność i klasyczny beat dokonale nawiązują do tego co Kendrick stworzył wspólnie z Reebokiem” mówi Elderkin. „Kendrick jest uosobieniem klasyki dokładnie tak, jak seria Reebok Classic”.

Sam Kendrick przytakuje temu stwierdzeniu. “Reebok Classics to znacznie więcej niż buty,” mówi. “Oddają pewien styl życia i wyrażania siebie”.

Elderkin zawsze blisko współpracuje z ludźmi, których fotografuje, by mieć pewność, że wszystkie ujęcia wyrażają odpowiednie emocje. W tym celu stara się znaleźć z nimi wspólny język i sprawić, by przed obiektywem pokazali różne oblicza swojej osobowości.

„Przed sesją staram się nie robić researchu, ale zazwyczaj już od początku mam na nią pewien pomysł” twierdzi. „Najczęściej najlepsze ujęcia to te, na których nie wiemy, że jesteśmy fotografowani, czasem wystarczy jedno spojrzenie, w którym uchwycone jest wszystko”.

Jak na człowieka, który fotografował już wszystkich - od surferów w Australii po DJów w Chicago - unikalny artyzm Elderkina jest powalający i przyciągający, szczególnie gdy jego obiektyw skierowany jest na jedno z najgorętszych nazwisk sceny hiphopowej.

 “To był pomysł Reeboka” mówi o wyborze analogowej fotografii zamiast cyfrowej. „Bardzo mnie to ucieszyło - rzadko zdarza się, że klient ma taki wkład w moją pracę”.

Jego zdjęcia rzucają ciekawe światło na rapera, który szturmem podbił rynek muzyczny. Choć nie każdy ma możliwość fotografować supergwiazdy, każdy może przez fotografię wyrażać siebie. Elderkin twierdzi, że każdy z nas, we własnym domu może stać się wschodzącym artystą i tworzyć przyciągające uwagę zdjęcia.

Jego pierwsza rada jest prosta: spróbuj nie być do bani. „Chociaż mój nauczyciel fotografii w Liceum uważał, że jestem do bani i mnie oblał, więc właściwie kto wie.” śmieje się.

Po drugie: zrozum fotografowaną osobę. „Spróbuj złapać naturalny kontakt z osobą, którą fotografujesz, choć nie twierdzę, że musicie zostać nie wiadomo jakimi kumplami” , mówi. „Po prostu postaraj się stworzyć swobodną atmosferę”.

Na koniec poleca eksperymenty. „Pobaw się czasem naświetlania”, radzi, „Wiele moich ulubionych ujęć powstało w tej sposób”.

Nowa kampania „Perfect Split” promuje kreatywną sztukę w prawdziwych, oryginalnych, wyjątkowych formach.

W świecie, w którym wszystko tak łatwo zastąpić czymś nowym, kampania Perfect Split to hołd w kierunku kreatywności i potrzeby tworzenia, która oddaje ducha serii Classic Leather i Kendricka Lamara – ponadczasowego, wyjątkowego, niezależnego i oryginalnego.

Muzyka / sierpień 2016
Blair Hammond, Senior Manager, Global Newsroom
Tagi