alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictiktok-defaulttiktoktwittervkwhatsappyahooyoutube
Studio / wrzesień 2016
Danielle Rines, Global Newsroom

BODYPUMP: nieprzeciętny trening

Po długim dniu ciężki trening może być zbyt wyczerpujący. Albo zwyczajnie, jak każdy, czasem nie masz ochoty na takie zajęcia. Ale wystarczy dodać muzykę do intensywnego ruchu, a wszystko się zmienia.

W ten sposób powstał trening całego ciała ze sztangą, czyli Les Mills BODYPUMP™ i to jest to!

Ten unikalny styl zajęć fitness obchodzi właśnie swoje ćwierćwiecze i dla uczczenia tej rocznicy w styczniu ukaże się 100 filmów wideo mówiących o tym, jak zadbać o swoją moc! Program ten łączy muzykę i ćwiczenia z obciążeniem, dzięki czemu fitness staje się nowym i niezwykłym doświadczeniem.  

BODYPUMP™ to program treningowy połączony z nowoczesną i podnoszącą na duchu muzyką. Zawiera 10 utworów, które pozwalają ćwiczyć różne grupy mięśni.

Brzmi dobrze, prawda? No cóż, bo taki jest. Jednocześnie jednak jest to morderczy trening, w którym każdy znajdzie coś dla siebie.

„To bardzo intensywny program treningowy z niewielkimi obciążeniami", mówi Glen Ostergaard, szef programowy BODYPUMP™. „W tym przypadku to właśnie wielokrotne powtórzenia dają formę i siłę".

Program ten oddzielił się z głównego nurtu fitnessu, wyróżniając się kształtującymi sylwetkę licznymi powtórzeniami, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie.

„Ci, którzy u mnie zaczynają oraz profesjonalni  sportowcy, zawsze znajdują coś dla siebie podczas tych zajęć', mówi Lissa Bankston, instruktorka Les Mills BODYPUMP™. „W czasie 55 minut zajęć pracujemy nad każdym z głównych mięśni, używając niewielkich obciążeń i wielu powtórzeń".

Trening wygląda na intensywny i ma rzeczywisty wpływ na sylwetkę i poczucie siły. Zanim pójdziesz na pierwsze zajęcia, poprosiliśmy Glena i Lissę, aby zapoznali Cię z podstawami BODYPUMP™.

Dlaczego BodyPump działa

Sukces BODYPUMP™ kryje się w tak zwanym „efekcie powtórzeń" (Rep Effect).

„Liczne powtórzenia z niewielkim obciążeniem wykonywane do punktu wyczerpania tworzą napięcie mięśniowe i stres metaboliczny, który daje sygnał dla organizmu, aby spalać kalorie i wzmocnić mięśnie", mówi Glen Ostergaard.

Ukryta w programie formuła nastawia Cię na sukces i zachęca do treningu, który rzeczywiście oznacza TRENING.

„W żadnym innym przypadku, nawet trenując z osobistym trenerem, nie wykonuje się od 800 do 1000 powtórzeń w ciągu godziny", mówi Lissa Bankston.

„Za każdym powtórzeniem kryje się konkretny powód i cel, tak jak za każdym poleceniem, które jest wydawane. Moim zdaniem, to właśnie sprawia, że BODYPUMP™ jest skuteczny".  

Wycisnąć z zajęć jak najwięcej

Lissa i Glen mają podobne wskazówki, dzięki którym z treningu BODYPUMP™ uda Ci się skorzystać jak najwięcej.

1. Skorzystaj z zajęć wprowadzających do BODYPUMP™, aby zrozumieć o co w nich chodzi i poznać podstawowe techniki.

2. Zwróć uwagę na obciążenia, jakie są dla Ciebie rekomendowane. Masz więcej siły niż Ci się wydaje, a rekomendacje zostały stworzone z myślą o każdym uczestniku zajęć. Na początek weź mniejsze obciążenia i zwiększaj je wraz ze wzrostem swojej formy.

3. Nie bój się pytać swoich instruktorów nawet o rzeczy, które wydają Ci się błahe, oni są po to, aby pomóc. Ich wskazówki i porady mogą okazać się bezcenne.

4. Zaangażowanie i systematyczność jest kluczem do sukcesu. Lissa i Glen uważają, że 3 treningi w tygodniu przynoszą optymalny rezultat.

5. Weź ze sobą znajomego lub znajomą. Dodatkowe wsparcie zawsze się przyda!

Związek z muzyką

Trening z muzyką może być ekscytujący. Wszyscy wiemy, jakie to uczucie, kiedy wpada nam w ucho w połowie treningu jakiś utwór i od razu zyskujemy nadludzką siłę, towarzyszącą nam przez resztę sesji. Podczas zajęć BODYPUMP™ wykorzystywane jest właśnie to zjawisko.

„Na trening możesz przyjść na ostatnich oparach po wyczerpującym dniu, ale kiedy pojawia się rytm, po prostu zaczynasz się ruszać", mówi Lissa. „To właśnie jest BODYPUMP™".

W połączeniu z efektem powtórzeń muzyka stanowi siłę napędową, która sprawia, że BODYPUMP jest tak wciągające.

„Muzyka jest kluczowym czynnikiem motywującym grupę – pomaga ciężko trenować bez taryfy ulgowej", mówi Glen.

Po znalezieniu odpowiedniej frazy, to muzyka będzie dyktować rytm treningu. Każdy spośród 99 utworów na liście BODYPUMP™ jest dopasowany do ćwiczeń innej partii mięśni i rytmu, w jakim należy je trenować.

„Chcemy, aby dzięki dopasowaniu się do muzyki, udało Ci się znaleźć wewnętrzną energię, która będzie Tobą kierowała podczas treningu", mówi Lissa. „To sprawi, że głęboko przeżyjesz każdy trening i z całą pewnością wrócisz po więcej!"

Wrzuć tweeta z tagami @LesMills ,@Reebok i #strongeryou, i opowiedz nam, jak na Ciebie zadziałał BODYPUMP™!

Studio / wrzesień 2016
Danielle Rines, Global Newsroom
Tagi