alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictiktok-defaulttiktoktwittervkwhatsappyahooyoutube
Studio / czerwiec 2017
Danielle Rines, Global Newsroom

Jak zrobić idealny mostek?

Jeśli praktykujesz jogę, to doskonale wiesz, ile satysfakcji daje opanowanie wymagającego ruchu do perfekcji. Miesiące rozciągania, wzmacniania ciała i pracy nad oddechem wreszcie dają upragniony efekt. O tak, wspaniałe uczucie.

Dlatego postanowiliśmy Ci nieco pomóc i rozłożyć jedną z trudnych pozycji na czynniki pierwsze.

W związku z tym, że w jodze kompleksowo czerpiemy z różnych nabytych umiejętności, samemu może być trudno wyróżnić kroki, które doprowadzą nas do sukcesu w danej pozycji. 

Zresztą, tyle jest tych pozycji... Od czego zacząć?

Poprosiliśmy instruktorkę jogi, Jacquelyn Umof, o kilka porad i pozycji przejściowych, które pozwolą nam docelowo opanować pozycję wzniesionego łuku, czyli popularny mostek. Jacquelyn twierdzi, że to naprawdę trudna pozycja, bo wymaga od nas siły różnych części ciała. 

"Do tego jesteś wywrócona z głową w dół, to zawsze kłopotliwe", dodaje, 

ale twierdzi jednocześnie, że z jej opanowania wyniesiemy sporo korzyści.

"Ta pozycja równocześnie nas rozciąga i wzmacnia, to świetne uczucie", mówi. 

"Pomaga Ci też w doskonaleniu oddechu, bo rozciągasz mięśnie do tego służące."  

Jak się za to zabrać? 

Przygotowanie:

Wznosy bioder: Pozwalają Ci rozciągnąć przednią część ud i biodra, i pomagają znaleźć optymalną pozycję stóp, nóg i bioder pod mostek. 

Wznosy barków w pozycji podporu: To ćwiczenie wzmacnia i wydłuża mięsień najszerszy grzbietu, co ułatwi później wejście w i utrzymanie pozycji mostka. 

Pozycja mostka: Od czego zaczynamy? Ruch rozpocznij od lekkiego odchylenia głowy, pozwoli Ci to przygotować się do bycia "do góry nogami". Przyciągaj równocześnie łokcie i kolana w stronę środka i wyciągaj kość ogonową w stronę pięt.  

Joga to idealne połączenie technik wzmacniających i uelastyczniających nasze ciało.

Za to ją kochamy!

"Pozycje w jodze wymagają niezwykłej kontroli ciała", mówi Jacquelyn .

"Bycie rozciągniętym to jedno, ale ważna jest też siła mięśni, które ustabilizują nas podczas pozycji. Dlatego podczas zajęć wzmocnisz swoje ramiona, tricepsy, ramiona, mięśnie brzucha czy ud."

Do tego dochodzi korzyść mentalna.

Jacqueline twierdzi, że są dwie rzeczy, które odróżniają jogę od innych form aktywności, "świadomość siebie i kontrola oddechu".

Ocierając się o medytację, pozbywamy się wszelkich zmartwień i z zajęć wychodzimy pewni siebie i silni.

Instrukcje do pozycji mostka już masz, pora wpaść na pełne zajęcia! 

Udało Ci się zrobić mostek? Koniecznie pochwal się nam na Instagramie @Reebokpl !

Studio / czerwiec 2017
Danielle Rines, Global Newsroom
Tagi