alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
CrossFit® / czerwiec 2017
Maureen Quirk, Global Newsroom

Zapomnij o brzuszkach! Wybierz te 4 skuteczne ćwiczenia

Możesz je kochać albo nienawidzić, ale tego lata od nich nie uciekniesz.

Topy sportowe to hit tego roku, a oznacza to... odsłonięte brzuchy.

Względy sylwetkowe to jedno (zwłaszcza kiedy solidnie sobie na to zapracujesz), ale warto pamiętać, że mocne mięśnie brzucha to sporo więcej niż wyrzeźbiony sześciopak.

"Uwielbiam ćwiczenia na mięśnie brzucha!", mówi utytułowana zawodniczka Reebok CrossFit GamesCamille Leblanc-Bazinet, która w tym roku wystąpi w finałach po raz ósmy.

"Mocny core daje nam mnóstwo korzyści, więc bez względu na aktualny poziom sportowy, warto włączyć w swoje treningi ćwiczenia, które o niego zadbają."

Pierwsze co pewnie nasuwa Ci się na myśl: tłukę brzuszki od zawsze, ale efektów jak nie było, tak nie ma. Pomijając kwestię diety, być może powodem jest fakt, że tradycyjne brzuszki wcale nie są najlepszym ćwiczeniem na tę partię mięśni.

"Nie musisz robić miliona brzuszków, żeby zbudować mocny core", zapewnia Camille. "Po pierwsze to by było supernudne, a po drugie jest dużo skuteczniejszych ćwiczeń."

Poniżej Camille prezentuje swoje cztery ulubione ćwiczenia na mięśnie brzucha, które śmiało możesz zacząć stosować w swoich treningach.

Jej główna porada?

"Pracuj sumiennie przez cały rok. 

Jeśli to nadchodzące lato zachęciło Cię do rozpoczęcia ćwiczeń, nie porzucaj ich we wrześniu. Utrzymaj regularność, a w kolejne lato będziesz mieć powód do dumy i... świetną formę."

1. Unoszenie nóg do drążka (Toes to Bar)

camille-leblanc-bazinet-toes-to-bar

Zawieś się na drążku, trzymając ręce nieco szerzej niż linia ramion. Po delikatnym (!) wychyleniu klatki piersiowej do przodu, schowaj ją w tył, jednocześnie unosząc nogi przed sobą aż do dotknięcia stopami drążka. Kontrolując ruch opuść nogi i powtórz całość. To ćwiczenie nie jest łatwe i wymaga sporo siły oraz koordynacji, więc śmiało zacznij od wariantu, w którym dociągasz kolana do łokci (zamiast stóp do drążka).

2. Scyzoryki

camille-leblanc-bazinet-v-up

Połóż się na plecach z rękami wyciągniętymi nad głową i delikatnie unieś stopy i ręce na ziemię. W jednym momencie, dynamicznie unieś ręce i nogi niemal do pozycji pionowej, dotknij palców stóp i powoli opuść się do pozycji początkowej. I powtórz ruch.

3. Przysiad z hantlą nad głową

camille-leblanc-bazinet-dumbbell-overhead-squat

Weź dość ciężką hantlę w dłoń i wypchnij ją nad głowę. Stań w wygodnym rozkroku (nieco szerzej niż szerokość ramion), napnij mięśnie brzucha i zrób w pełni kontrolowany przysiad cały czas utrzymując hantlę w pozycji nad głową. Pilnuj, żeby nie uginać ręki w łokciu. Po kilku przysiadach zmień rękę.

4. Skłon w bok z kettlem

camille-leblanc-bazinet-kettlebell-side-bend

Wybierz kettlebell o średniej wadze i chwyć jedną ręką. Ze stopami ustawionymi stabilnie mniej więcej na szerokości ramion, pochyl ramiona i głowę w bok, i następnie wyprostuj się. Cały czas świadomie napinaj mięśnie brzucha. Powtórz na drugą stronę.

A jakie są Twoje ulubione ćwiczenia na mięśnie brzucha? Daj koniecznie znać na Instagramie @Reebokpl.

CrossFit® / czerwiec 2017
Maureen Quirk, Global Newsroom