alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Studio / czerwiec 2017
Danielle Rines, Global Newsroom

7 rozbudzających pozycji jogi

Wszyscy wiemy, że trening z rana to wyzwanie. Ba, samo wstanie z łóżka bywa ciężkie!

Na ratunek przybywa... joga. 

Być może próbowałaś już jogi wieczorem albo w weekendy, ale wiedz, że joga z samego rana to zupełnie co innego. To coś, co nastroi Cię na cały nadchodzący dzień. 

Instruktorka Yoga Aqua , Sarah Tiefenthaler, twierdzi, że joga z rana to jej przepis na udany dzień. 

"Zajęcia jogi zaraz po przebudzeniu świetnie pobudza ciało do pracy", mówi.

"Wystarczy kilka prostych pozycji, żeby rozbudzić się i nabrać energii na cały dzień."

Tiefenthaler mówi, że najlepiej taką poranną sesję przeprowadzić na zewnątrz, zwłaszcza teraz, w sezonie letnim.

"Kiedy tylko masz możliwość odbycia praktyki na dworze, koniecznie to zrób. Natura i joga to idealne połączenie, na pewno Ci się sposoba." 

Poranna praktyka to także chwila na odstresowanie się już na początku dnia zamiast na koniec.

"Wszystkie Twoje codzienne zmartwienia i stresy po prostu znikają.

Joga z rana sprawia, że reszta mojego dnia od razu staje się lepsza. Czuję się bardziej pobudzona, aktywna i mój mózg lepiej pracuje."

To co, nastawiamy budziki? Sarah Tiefenthaler proponuje następujące siedem pozycji, które nie zajmą Ci w sumie więcej niż 15 minut. 

1. Wygięcie do tyłu

Stań prosto i przeciągnij się mocno jak po przebudzeniu, wyciągając przy tym ręce lekko za głowę i biorąc głęboki wdech. Następnie wydychając przenieś ręce w dół i pochyl się do przodu.

2. Pies z głową w dół

Z pochylonej pozycji przejdź do pozycji psa z głową w dół i ugnij delikatnie raz jedną, raz drugą nogę.

3. Wykrok ze skrętem tułowia

Jedną nogę przenieś w przód do pozycji wykroku i skieruj dłoń z tej samej strony wysoko w górę, skręcając całe ciało. Skręt tułowia wpływa oczyszczająco na organizm.  

4. Rozciągnięcie w siadzie

Przejdź do siadu, wyciągnij jedną rękę w górę i mocno się wyciągnij. Powtórz na drugą rękę.

5. Pozycja dziecka

Jeśli masz spięte biodra, spędź w pozycji dziecka nawet trzy minuty. Przesuwaj ręce z jednego boku na drugi - rozciągniesz w ten sposób całe ciało i otworzysz biodra oraz inne stawy.

6. Pozycja jaszczurki

Nie każdy jest w stanie od początku zrobić tak głęboką pozycję wykroku, ale warto spróbować i do niej dążyć. Utrzymaj ją tak długo, jak możesz. Kilka minut na jedną stronę, kilka na drugą i do pracy będziesz lecieć w podskokach!

7. Skłon do przodu w siadzie

Kiedy wyjdziesz z tej pozycji, poczujesz... euforię. Tak, to dziwne, ale tak proste ćwiczenie daje taki niesamowity efekt. Za każdym razem, kiedy robisz skłon do kolan, warto potem wyciągnąć się w tył, żeby rozciągnąć kręgosłup w drugą stronę. 

Budzik nastawiony? Pokaż nam na Instagramie @Reebokpl jak Ci poszło!

Studio / czerwiec 2017
Danielle Rines, Global Newsroom
Tagi