alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictiktok-defaulttiktoktwittervkwhatsappyahooyoutube
CrossFit® / wrzesień 2017
Ali Cerasuolo, Global Newsroom

4 zasady lepszego wiosłowania

Ergometr wioślarski. Niezależnie, czy rozpoczniesz, czy zakończysz na nim wizytę w siłowni, wiosła mogą stać się osnową Twojego treningu.

"Ergometr wioślarski to wyjątkowo uniwersalny rodzaj sprzętu" - mówi nam Sam Briggs, sześciokrotna uczestniczka CrossFit Gamesi zdobywczyni rekordu świata w wiosłowaniu na 500 metrów w swojej kategorii wagowej.

"Wiosłowanie, połączone w treningiem wytrzymałościowym to efektywny sposób podnoszenia sprawności" - kontynuuje Briggs. "Na wioślarzu nie ćwiczysz określonej partii mięśni, ale rozwijasz całe ciało".

Na wioślarzu nie ćwiczysz określonej partii mięśni, ale rozwijasz całe ciało.

Sam Briggs odkryła wiosła w 2009 r., gdy zaczęła ćwiczyć CrossFit. Na efekty nie trzeba było czekać. Już rok później sportsmenka wygrała zawody British Indoor Rowing.

Obecnie, Briggs dzieli się swoim blisko dziesięcioletnim doświadczeniem z innymi zawodnikami. Nikt lepiej niż ona nie pomoże Ci włączyć wioseł do swojego treningu. Rady Briggs można sprowadzić do 4 zasad.

1. Siedź prosto. 

Ćwiczenie na maszynie wioślarskiej wydaje się łatwe - ale nie siadaj na niej i nie zaczynaj ćwiczyć tak z marszu! Briggs rekomenduje, by przed pierwszym przyciągnięciem wioseł sprawdzić swoją pozycję. Nieprawidłowa sprawi, że szybciej się zmęczymy.

"Usiądź z wyprostowanymi plecami, złap wiosła nachwytem z kciukami pod spodem.

2. Dopasuj paski na stopy 

Jeden z najczęściej popełnianych błędów, które Briggs zauważa w siłowniach, to niedopasowywanie pasków podtrzymujących stopy.

Osoba, która korzystała z maszyny przed nami, ma prawdopodobnie inny rozmiar buta niż my. Dlaczego więc nie regulujemy pasków?

"Pasek na stopy powinien obejmować buty u podstawy sznurowadeł" - tłumaczy Briggs.

"Kiedy wiosłujemy, pięty nie powinny unosić się i odrywać od podnóżka".

Bez dopasowania pasków nie tylko poczujemy dyskomfort. Nie będziemy też w stanie utrzymać stóp w prawidłowym położeniu. 

3. Przyciągaj w linii prostej 

Gdy przyciągasz wiosła na maszynie wioślarskiej, sprawdź miejsce, w którym wiosło dotyka Twojego ciała. Wielu wioślarzy zastanawia się nad tą kwestią.

Czy powinniśmy przyciągać w linii prostej? W kierunku klatki piersiowej? Czy kobiety i mężczyźni powinni wiosłować w inny sposób?

"Linia przyciągania wioseł musi być tak prosta, jak to tylko możliwe" - wyjaśnia Briggs. Inne sposoby są nie tyle niewłaściwe, co po prostu mniej efektywne. Spróbuj, a poczujesz różnicę.

4. Znajdź swoje tempo wiosłowania 

Im szybciej wiosłujesz, tym szybciej "płyniesz", prawda?

Otóż niekoniecznie. Twoja prędkość zależy od kilku czynników.

"Naturalny rytm wioślarski jest zależny od ciężaru i siły zawodnika" - wyjaśnia Briggs.

"Silni zawodnicy preferują pełne mocy, ale wolniejsze wiosłowanie, podczas gdy lżejsi zawodnicy wolą wiosłować na wyższej kadencji".

Briggs rekomenduje, by sprawdzić oba podejścia i przekonać się, które z nich bardziej nam pasuje.

Teraz, gdy znasz wskazówki Briggs, czas na test. Sprawdź się w aplikacji LIVEROWINGSam Briggs zaprasza Cię na wyścig podczas przygotowanego przez nią treningu wioślarskiego. Pobierz aplikację, spróbuj swoich sił i daj nam znać na Instagramie @Reebokpl jak Ci poszło. 

sam-briggs-rowing-tips-1

sam-briggs-rowing-tips-2

CrossFit® / wrzesień 2017
Ali Cerasuolo, Global Newsroom