alert-erroralert-infoalert-successalert-warningarrow-left-longbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
/ wrzesień 2017
Reebok

3 wnioski po spotkaniu z Chrisem Hinshaw

Autor rewolucyjnej metody treningowej odwiedził Polskę, żeby poprowadzić trening i opowiedzieć dlaczego warto trenować zgodnie z zasadami Aerobic Capacity.

Chris Hinshaw jest byłym zawodowym triathlonistą i pływakiem, dwukrotnym wicemistrzem świata na dystansie Ironman.

Od 2008 roku dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniam jako trener, współpracując indywidualnie z najlepszymi zawodnikami CrossFit oraz prowadząc kursy i treningi dla szerokiego grona biegaczy i innych osób chcących poprawić swoją wytrzymałość i szybkość.

Stworzona przez niego metoda treningowa Aerobic Capacity polega w dużym skrócie na odpowiednim dobraniu intensywności i czasu wysiłku, oraz przerw między seriami, aby w efektywny sposób wynieść z treningu korzyści, na których nam w danym momencie zależy.

Treningi w badzo łatwy sposób można dostosować do własnych możliwości, przez co są odpowiednie nawet dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z bieganiem.

Na nasze specjalne zaproszenie, Chris odwiedził Polskę, żeby szerzej opowiedzieć o swojej metodzie i poprowadzić przykładowy trening.

Oto trzy rzeczy, które warto zapamiętać z jego wystąpienia:

1. Dbaj o swój "silnik"

Możesz być nadludzko silny, ale jeśli zapomnisz o pracy nad wytrzymałością, nie będziesz w stanie w pełni wykorzystać swoich możliwości. 

Stosując się do zaleceń treningowych Chrisa, wszyscy jego podopieczni nie tylko nie stracili nic ze swojej siły, ale często nawet poprawili swoje rekordy w konkurencjach pozornie oderwanych od pracy tlenowej.

2. Pracuj nad swoimi słabościami

Wydaje się to oczywiste, ale większość biegaczy nie zawsze stosuje się do tej zasady, często z powodu trudności w zidentyfikowaniu swoich słabych stron.

Chris podpowiada prosty test: na treningu wyznacz swoje najlepsze wyniki na 400m i 1600m, i wpisz je w ten kalkulator zaznaczając dowolny dystans jako przewidywany - dla nas liczy się teraz tylko "współczynnik zwalniania" oznaczony w kalkulatorze jako "Coef.". 

Jeżeli wartość ta wynosi dla Ciebie ponad 1.20, oznacza to, że powinieneś skupić się na budowaniu wytrzymałości. Jeżeli poniżej, warto poświęcić więcej czasu na treningu szybkościowym.

3. Każdy trening musi mieć cel

Jeżeli znasz już swoją słabą stronę i zależy Ci, żeby ją zniwelować, musisz odpowiednio ułożyć swój plan treningowy.

Brakuje Ci szybkości i siły? Więcej uwagi poświęć treningom na wysokiej i bardzo wysokiej intensywności - uwzględnij więcej jednostek tempowych, interwałowych i podbiegów.

Chcesz poprawić wytrzymałość? Podstawą Twojego planu treningowego powinny być spokojne wybiegania, albo długie marsze.

Najważniejsze, żeby już sznurując buty przed wyjściem na trening wiedzieć, jaki cel tym treningiem chcemy osiągnąć i na czym powinniśmy się skupić.

--------------------------------------------

Jeżeli chcesz trenować według metody Aerobic Capacity, ale nie wiesz jak się za to zabrać, zapraszamy na nasze cykliczne zajęcia w ramach otwartych grup Reebok Run Crew:

RunnersClub.pl na Mokotowie 
Sklep Biegacza na Powiślu 
Academia Gorila w Centrum 
Crossfit R99 na Ochocie 
Crossfit GCW na Gocławiu 
Crossfit Wilanów na Wilanowie

Treningi są darmowe, nie trzeba być członkiem klubu i nie trzeba się zapisywać. Po prostu dołącz i trenuj poprzez bieganie.

Najświeższe informacje i zapowiedzi zawsze znajdziesz na profilu Reebok Run Crew na Facebooku i profilu Reebok na Instagramie.

Chris Hinshaw

Chris Hinshaw

Chris Hinshaw

/ wrzesień 2017
Reebok