alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Experts / październik 2017
Maureen Quirk, Global Newsroom

W domu... ale w formie! Patenty na Twój urlop tacierzyński.

Urlop tacierzyński zrobił się modny - mówią o nim zagraniczni celebryci i szefowie firm z Doliny Krzemowej.

Trend zyskuje na popularności, także u nas widzimy coraz więcej ojców biorących urlop.

A więc, świeżo upieczeni i przyszli tatusiowie - ten post jest właśnie dla Was. Na początek pytanie: Jak pozostać w formie, spędzając wiele godzin w domu?

Odpowiedź zna Paul Tremblay , trener Reeboka i tato rocznego Feliksa, który potrafi zintegrować trening z codziennymi zajęciami w domu. Nie, nie mówimy tu o bieganiu z wózkem wokół bloku.

"Zawsze podkreślam, że fitness to więcej niż siłownia" - mówi Paul, który sam jest właścicielem CrossFit box'a.. "Gdy nauczysz się wykonywać najważniejsze ćwiczenia, będziesz mógł również trenować w domu, gdy wyjście do klubu nie jest możliwe".  

Paul poleca domowy trening wszystkim młodym tatusiom. W ten sposób mogą zbudować więź z dzieckiem i zaprzeczyć stereotypom, że ojcostwo łączy się ze spadkiem formy.

Jesteś gotowy, by zacząć? Trener i jego maleństwo zaprezentują Ci osiem podstawowych ćwiczeń. Paul rekomenduje, by wykonać 10 powtórzeń każdego ćwiczenia, a następnie rozpocząć całą serię od początku.

"Podstawą tego treningu jest kreatywność. W ćwiczeniach z dzieckiem w domu, najważniejszy jest brak rutyny".

"Ćwicz razem z dzieckiem! To naprawdę ważne!" - podkreśla Paul. "Twój maluch musi się prawidłowo rozwijać, a te codzienne ćwiczenia bardzo w tym pomogą. Nigdy nie jest za wcześnie, by zacząć... i dać dziecku wzór do naśladowania".

 Swing z maluchem

paternity-leave-kid-swing

Pomyśl o normalnym ćwiczeniu swing wykonywanym kettlami... ale bez kettli. Po prostu nie musisz już ich kupować. Stań w rozkroku, stopy na szerokość ramion. Weź dziecko pod pachy i delikatnie podnieś je do góry - od nóg aż do wysokości swojego wzroku.

Przysiad przedni

paternity-leave-front-squat

Rozstaw stopy trochę szerzej niż ramiona, obejmij dziecko i przytul poziomo do swojej klatki piersiowej. Wykonuj przysiady, starając się nie odrywać stóp od podłoża podczas wykonywania ćwiczenia.

Przysiad tylny

paternity-leave-back-squat

Rozstaw stopy na tę samą szerokość, w jakiej wykonywałeś przysiady przednie, ale tym razem posadź dziecko "na barana". Trzymając dziecko za ręce zacznij wykonywać przysiady.

Twist

paternity-leave-kid-twist

Znasz już ćwiczenie rosyjski twist? Zmodyfikowaliśmy je dla Ciebie. Siedząc na podłodze z nogami uniesionymi kilkanaście centymetrów na podłogą, przenoś dziecko z jednej strony swojego tułowia na drugą - w taki sposób, w jaki zwykle wykonuje się to zadanie z piłką lekarską. Jeśli wykonujesz je prawidłowo, powinieneś czuć pracę mięśni brzucha.

Wykroki

paternity-leave-lunge

Jeśli często nosisz dziecko w klasycznej pozycji, ponad biodrem, to znaczy, że znasz pozycję wyjściową. A teraz czas zmienić rutynę! Podczas gdy maluch opiera się o Ciebie, wykonaj wykrok jedną nogą. Utrzymuj klatkę piersiową w pionie. W tym samym czasie przyklęknij na drugą nogę. A teraz wróć do pozycji wyjściowej.

Brzuszki z (dziecięcym) obciążeniem

paternity-leave-situp

Leżąc na plecach z lekko z podciągniętymi nogami, przytrzymaj dziecko w odległości kilkunastu centymetrów od klatki piersiowej. Unieś tułów do siadu, podnosząc równocześnie dziecko i szybko wróć tułowiem do wyjściowego leżenia.

Thruster

paternity-leave-thruster

Jeśli przysiady były dla Ciebie za łatwe, w tym ćwiczeniu dodamy jednoczesne wyciskanie ciężaru od klatki piersiowej nad głowę. Trzymając dziecko pod pachami, zejdź w przysiadzie w dół. Gdy wstajesz, podnieś dziecko ponad głowę prostując całkowicie ręce.

Zarzut

paternity-leave-kid-clean

Ze stopami rozstawionymi jak do przysiadu, ćwicz tak, jak z piłką lekarską - unoś malucha, przechodząc jednocześnie do siadu.

Spróbowałeś treningu tacierzyńskiego Tremblay'a? Koniecznie daj nam znać na Instagramie @Reebokpl Wrzuć zdjęcie z maleństwem w trakcie Waszych ćwiczeń. 

paternity-leave-workout-paul-tremblay

Experts / październik 2017
Maureen Quirk, Global Newsroom