alert-erroralert-infoalert-successalert-warningarrow-left-longbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Studio / marzec 2018
Danielle Rines, Global Newsroom

Jak trenować uważność w 2018

Czas odzyskać kontrolę nad swoim życiem... a przynajmniej nad swoimi myślami. Zapamiętajmy 2018 jako rok, w którym zaczęliśmy naprawdę dbać o siebie.

Złe wiadomości ze świata? Stres w pracy? Problemy finansowe? Praktyka uważności (mindfulness) stała się ostatnio częstym tematem rozmów, jako odtrutka na nadmiar trudności. To nie tyle rodzaj ucieczki, co sposób na stawienie czoła zgiełkowi, który codziennie atakuje nasz mózg.

Spojrzenie na statystyki Google za rok 2017 podpowiedziało nam, że termin “dbanie o siebie” (self-care) był w USA wyszukiwany o 40% częściej niż rok wcześniej.

O tym właśnie postanowiliśmy porozmawiać z joginką i właścicielką Serenity studio, Kelsey Koch.Chcieliśmy poznać korzyści płynące z praktykowania uważności. Poprosiliśmy także Kelsey, żeby przekazała Wam wskazówki, jak ćwiczyć uważność, by utrzymać motywację i nie przerwać ćwiczeń.

“Uważność pozwala odpuścić sobie natarczywe myśli czy ciągle powracające schemtaty. Komunikujesz się z daną chwilą, z miejscem, w którym jesteś" - tłumaczy Kelsey.

W zeszłym roku ponad pół miliona ludzi na całym świecie googlowało termin "uważność" (mindfulness), a dwa lata temu - o sto tysięcy mniej. To znak, że ludzie poszukują spokojniejszego trybu życia. 

Większość z nas prowadzi intensywne, często nerwowe życie. Medytacja pomagają nam zwolnić, odzyskać dystans do siebie i do bieżących zdarzeń, a w konsekwencji zwiększać nasze możliwości.

“Ludzie chcą ćwiczyć uważność, bo medytacja zwiększa poziom inteligencji emocjonalnej, pomaga być bardziej cierpliwym i kontrolować swoje emocje,” tłumaczy Kelsey.

Ale jak wytrwać?

Według Kelsey wytrwałość można wzmocnić przez wyznaczenie sobie codziennych celów oraz stworzenie systemu przypomnień. Oto trzy rzeczy, które warto zapamiętać, gdy zaczynasz.

1) Zrób dzisiaj coś, co Cię uszczęśliwi.

2) Zrób dzisiaj coś, co pomoże komuś innemu.

3) Zrób dzisiaj coś, za co podziękujesz sobie w przyszłości.

Masz już ustalone swoje cele? Mamy dla Ciebie podpowiedzi, które pomogą ci utrzymać kurs. Kelsey zdradziła nam, które pozycje w jodze pomagają w wejściu w stan medytacji.

“Wojownik 2 wspiera uważność - jedna ręka jest w przeszłości a druga w przyszłości. W tej pozycji patrzymy w przyszłość, mając równocześnie możliwość odpuszczenia sobie tego, co za nami i cieszenia się tym, co będzie” - dodaje.

Niektóre pozycje pomagają w oddychaniu i utrzymaniu spokojnego rytmu serca. W ten sposób możesz wejść w naturalny rytm, a ciało się relaksuje.

“Pozycja dziecka i savasana pozwalają odprężyć układ kostny i skupić się na otaczającej Cię przestrzeni. Masz świadomość swoich myśli, oddechu, pulsu...” wymienia Kelsey.

Chociaż utrzymanie noworocznych postanowień może być trudne, uważność to niezbędny warunek dla zdrowia i szczęścia - pamiętajmy o tym przez cały 2018. Dlatego w ciągu najbliższych miesięcy, pamiętaj, żeby zawsze znaleźć chwilę dla siebie, wyłączyć się z tego, co bieżące i poczuć chwilę.

“Praktykowanie uważności dało mi nowe perspektywy. Pozwoliło mi wyjść poza uporczywe myśli  czy oczekiwania i zaakceptować obecną chwilę,” mówi Koch. “To daje mi motywację do stałej pracy nad sobą”. 

Czy te wskazówki pomagają ci w angażowaniu się w praktykę uważności? Koniecznie pochwal się nam na Instagramie @Reebokpl i podziel się swoimi wskazówkami dotyczącymi uważności!

Studio / marzec 2018
Danielle Rines, Global Newsroom
Tagi