alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Running / marzec 2018

Bieganie dla początkujących: 5 porad

Iść pobiegać? To nie brzmi jak wyzwanie. Buty? Są. Fajne legginsy i koszulka? Mam. Więc wszystko gotowe? Nie tak szybko.

Początkujący biegacze powinni całkiem sporo dowiedzieć się, zanim wyruszą na swój pierwszy jogging. Dlatego wybraliśmy kilka najbardziej użytecznych wskazówek dla początkujących - od sznurowania butów po zachowanie na ścieżce. Przydadzą Ci się nawet wtedy, gdy będziesz już zaawansowanym biegaczem.

1. Dobre buty biegowe to podstawa. John Honerkamp, trener biegowy, który trenował setki biegaczy do maratonu i półmaratonu, twierdzi, że dobre buty i właściwy strój, złożony z warstw, to tak naprawdę jedyne wyposażenie, którego potrzebujesz. 

Technologia i design mają zasadnicze znaczenie, bo zapewniają amortyzację i poczucie lekkości. Właściwe buty dadzą Ci komfort, niezależnie od długości trasy, którą biegniesz.

2. Moc ukryta w liczbach. Najlepszą motywacją jest dołączenie do biegającej grupy lub umówienie się na treningi z kimś bliskim.

 Bieganie w grupie lub z przyjacielem, daje poczucie odpowiedzialności i wzmacnia Cię w czasie kryzysu.

 "Bieganie w zespole lub z kimś bliskim daje poczucie odpowiedzialności i wzmacnia Cię w czasie kryzysu", mówi Matt LoPiccolo, trener w Zap Fitness Reebok Running Center w Blowing Rock w Karolinie Północnej. 

 Gdy nikt z przyjaciół nie chce pobiegać, nie wstydź się wysłać SMSa do dalszych znajomych lub skorzystaj z aplikacji w rodzaju Strava. Bo gdy masz towarzystwo, masz też wsparcie, które dodaje Ci motywacji i inspiracji.

3. Słuchaj swojego ciała i znajdź swoje tempo. Masz znajomego, który schodzi poniżej 4 minut na kilometr? Świetnie, ale póki co, to nie jest partner dla Ciebie - chyba, że lubisz się wstydzić. Na razie znajdź swoje tempo - zacznij od przebiegnięcia kilometra czy dwóch w tempie, przy którym możesz swobodnie oddychać i rozmawiać.

 Zrobione? Jeśli nadal czujesz się mocno, następne dwa kilometry możesz pobiec trochę szybciej, ale nie mierz czasu.

 "Nie komplikuj, pamiętaj, że dopiero zaczynasz" - mówi Honerkamp. "Nie ma potrzeby żyłować się".

4. Po prostu wyznacz sobie cel! Niezależnie od tego, czy będzie to przebiegnięcie kilometra bez zatrzymywania się, czy też marzenie o maratonie, cel pozwoli Ci wejść w określoną rutynę treningową.

 "Oceń, w jakim punkcie jesteś i gdzie chcesz się znaleźć" - mówi LoPiccolo. Niezależnie, jaki wyznaczysz sobie cel, najważniejsza będzie konsekwencja - wyobraź sobie wszystko szczegółowo, to, jak często będziesz biegać i  gdzie.” 

Nasza propozycja to 

5. Niech zawsze będzie dla Ciebie przyjemność. Słuchaj playlisty ze swoimi ulubionymi kawałkami, albo przygotuj podcast, który Cię rozśmiesza. Możesz też trenować na bieżni oglądając telewizję. Inni wolą potraktować bieganie jako czas, w którym  nie słuchają niczego, a zamiast tego oddają się medytacji. 

Najważniejsze, by trening Ci się podobał. 

“Jeśli zaczynasz odliczać czas, który pozostał do końca, to raczej Ci się nie uda” - mówi Honerkamp. "Może bywać ciężko, ale nigdy nie pozwól sobie na obawy".

  A jakie są Twoje wskazówki dla początkujących? Daj nam znać na Instagramie @Reebokpl

Running / marzec 2018