alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
CrossFit® / luty 2018
Reebok PL

CrossFit Open - praktyczne rady od Bronka Olenkowicza

CrossFit Games Open wystartowały! Przed nami 5 tygodni rywalizacji, ale przede wszystkim fantastycznej zabawy.

Z tej okazji Bronisław Olenkowicz, czołowy polski zawodnik CrossFit, podzielił się z nami kilkoma praktycznymi radami jak podchodzić treningów Openowych, które nas czekają w najbliższym czasie.

Ile razy podchodzić do jednego workoutu?

Do treningu moim zdaniem najlepiej podchodzić dwa razy - w piątek i w poniedziałek.

Mamy wtedy sobotę i niedzielę na regenerację pomiędzy podejściami, i wtorek, środę i czwartek na regenerację przed kolejnym treningiem.

Robiąc dany trening drugi raz mamy tą przewagę, że wiemy jak rozłożyć siły i na czym „urwać” dodatkowe sekundy.

Ewentualnie, gdy trening nie jest zbyt mocno obciążający, można zrobić go jeszcze raz, w sobotę, ale w większości przypadków lepiej poświęcić weekend na 100% regenerację.

Co zjeść przed?

Najlepiej zjeść wysokoenergetyczny posiłek węglowodanowo-białkowy na jakieś 2-2,5 godziny przed planowanym treningiem.

Nie później, bo poczujecie to podczas treningu!

Chwilę przed podejściem do treningu, możecie jeszcze przyjąć porcję węglowodanów w formie płynnej.

Jak się regenerować po treningu?

Pomiedzy treningami najlepiej regenerować się w sposób aktywny - dynamiczne spacery, nie za mocno obciążające treningi.

Podstawą jest też dobre jedzenie, produkty wysoko odżywcze, odpowiednio dobrana suplementacja i ograniczenie stresu.

Skalować czy Rx?

Wersję skalowaną polecam w przypadku, kiedy:

  • - nie jesteśmy w stanie wykonać płynnie danego ćwiczenia
  • - wykracza ono poza nasze umiejętności
  • - wiemy, że znacznie nas ono spowolni

Naprawdę, nie ma sensu robić treningu w wersji Rx jeżeli ma to nam zabrać całą frajdę z treningu albo co gorsza doprowadzić do kontuzji. Lepiej wybrać wersje skalowaną dopasowaną do naszego poziomu zaawansowania treningowego.

Samemu czy z grupą?

Jeśli na co dzień trenujemy z grupą i wiemy, że to nas motywuje do wykonania większego wysiłku, wtedy podejście do treningu openowego powinno odbyć się w takich samych warunkach.

W sytuacji kiedy na codzień trenujemy sami, potrzebujemy skupienia i skoncentrowania się na konkretnym zadaniu, wtedy trening openowy powinien być wykonany samemu.

Jakich błędów unikać?

Najczęstszy błąd popełniany przez trenujących to nieodpowiednie rozłożenie sił. Najczęściej przejawia się to w zbyt dużej intensywności na początku treningu, która skutkuje dłuższymi przerwami w dalszej części.

Moja rada to - zacznij z lekkim zapasem i rozkręcaj się w miarę trwania treningu.

Błąd numer dwa to źle zaplanowana logistyka treningu, czyli nieodpowiednio ustawiony sprzęt czy brak odpowiednich akcesoriów.

Zanim zaczniesz trening, zastanów się chwilę czego będziesz potrzebował, zwizualizuj sobie całą rundę albo porozmawiaj z trenerem, który na pewno doradzi najlepsze rozwiązanie.

crossfit games open 2018

CrossFit® / luty 2018
Reebok PL