alert-erroralert-infoalert-successalert-warningarrow-left-longbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
/ kwiecień 2018
Danielle Rines, Global Newsroom

Co jeść po treningu biegowym? Propozycje z różnych zakątków świata

Wykonujesz kawał roboty. Na liczniku masz już wiele kilometrów, wstajesz przed świtem, biegasz w śniegu i deszczu, trenujesz na granicy swoich możliwości, a w butach do biegania spędzasz tyle czasu, że postrzegasz je jako część swojego ciała. A to wszystko, by przygotować się do udziału w maratonie.

Biegacze z całego świata trenują miesiącami dla kondycji pozwalającą uzyskać im wymarzony czas. I często przygotowują się z dala od bieżni i ścieżek biegowych. Tak, mówimy o kuchni: biegacze tak dobierają posiłki, by zyskać energię do biegania, i co nawet ważniejsze – uzupełnić energię i szybko zregenerować organizm, dla zdrowia i życiowych rezultatów.

Na początku sezonu biegowego Reebok pyta jedenastu biegaczy z różnych zakątków świata o przepisy na posiłki, które przygotowują po treningu, by się zregenerować. Wiele je różni, ale mają jedną cechę wspólną: wszystkie pomagają przetrwać ból, urazy i kolejne treningi, a w efekcie dotrwać do dnia wyścigu. 

Po treningach na stół trafiają nie tylko zwykłe jajka w koszulkach i awokado, lecz także burgery "Czarna Mamba" i tradycyjne bawarskie kiełbaski. Biegacze, którzy zapraszają nas do swoich kuchni, wiedzą, jak zadbać o regenerację!

Odłóż więc na bok nudne batoniki proteinowe i zainspiruj się naszymi posiłkami.

Australia

Mina Guli , aktywna biegaczka, społecznik i dyrektorka generalna firmy Thirst

“Dzięki bieganiu zrozumiałam, jak ważne jest zdrowie ciała i umysłu. Zaczęłam inaczej podchodzić do jedzenia i teraz nie ograniczam się wyłącznie do podążania za zachciankami."

- 2 jajka w koszulkach


- 2 pełnoziarniste tosty posmarowane rozgniecionym awokado i posypane kilkoma płatkami chili

- koktajl owocowy z mrożonego banana, mleka, odżywki białkowej i mrożonych jagód

- herbata English breakfast

- mango

Peru

Valerie Nossar Vukovic , biegaczka ultra, triathlonistka i ambasadorka marki Reebok

"Trzeba dobrze się odżywiać, by uzyskiwać satysfakcjonujące wyniki i pomagać organizmowi zregenerować mięśnie po treningu. Dieta jest kluczowym elementem każdego treningu. Bez niej nie ma też mowy o świetnym występie w wyścigu".

- quinoa podsmażona w woku z tartą marchewką, grzybami, szpinakiem i sosem sojowym


- napój izotoniczny

- cytryna

Brazylia

Vera Lucia Saporito , biegaczka ultra i ambasadorka marki Reebok

"W mojej codziennej diecie regularnie pojawiają się posiłki bogate w białko i węglowodany. Treningi do maratonu stanowią ogromny wydatek energetyczny, a zużytą energię trzeba uzupełniać, by uzyskiwać dobre wyniki".

- puree ze słodkich ziemniaków 


- mielone mięso


- zielona sałata 


- woda z odżywką wspomagającą regenerację mięśni

- naleśnik z tapioki z masłem orzechowym: 1 jajko i 2 łyżki tapioki oraz masło orzechowe

- mieszanka rodzynek i innych suszonych owoców, nerkowców i migdałów

Niemcy

Gabriel Ghiaione , Midnight Runners 

“Jako biegacz zwracam uwagę na to, skąd pochodzi energia, której dostarczam organizmowi. Nie oznacza to jednak, że jem wyłącznie bardzo zdrowe posiłki. Potrafię świetnie usprawiedliwić niezupełnie zdrowe jedzenie: najbardziej lubię döner kebab i piwo!" 

- tradycyjne danie kuchnii bawarskiej: 

4 - 5 białych kiełbasek z 3 łyżeczkami słodkiej musztardy i 2 preclami (ważne: najlepiej używać musztardy Händlmaier Hausmachersenf)

- brokuł ugotowany na parze

- dwa jajka

- hummus

- banan

- czerwone żelki miśki

- woda z odżywką białkową

Zjednoczone Emiraty Arabskie

Michael Oyac , biegacz ultra i trener fitness

“Staram się przestrzegać diety, bo nie chcę czuć się ociężały i pozbawiony energii, gdy biegam. Mój organizm potrzebuje sporo energii, dlatego dużo jem. Nie mam też co ukrywać: uwielbiam jeść!"

- grillowana polędwica wołowa



- makaron (bez sosu) 


- zielony sok ze świeżych owoców i warzyw: selera, jarmużu, ogórka, jabłka, szpinaku i imbiru

- deser: mus czekoladowy

Wielka Brytania

Jody Bragger , Midnight Runners

"Ciało można porównać do silnika samochodu — też przestaje działać, jeśli nie dostarcza mu się potrzebnej ilości paliwa o odpowiedniej jakości. Jeśli mam dać jedną radę osobie, która właśnie zaczyna swoją przygodę ze sportem, to brzmi ona: uwierz w moc prostych i pełnowartościowych posiłków!" 

- grillowana pierś z kurczaka z dodatkiem soku z cytryny i śmietany crème fraiche 


- duża porcja makaronu ze świeżymi pomidorkami cherry i pesto

- pomarańcze

- herbata/woda

- jogurt z jagodami i miodem

Stany Zjednoczone 


Brandon Doughty , ZAP Fitness

"Dieta biegacza powinna być podobna do spokojnego pasienia się konia wyścigowego, a nie łapczywości niedźwiedzia, który rzuca się na każde jedzenie, zanim zapadnie w sen zimowy".

- pieczone polędwiczki wieprzowe z dodatkiem żółtych lub czerwonych buraków, które zostały ugotowane, pokrojone w drobną kostkę i przyprawione sokiem z cytryny oraz liśćmi bazylii - podsmażone brukselki z pestkami dynii - pieczone ziemniaki z dodatkiem rozmarynu i czosnku

- pomidory pokrojone w plastry, polane oliwą i posypane solą

- bajgiel

- owoce sezonowe: jagody i melon

- popcorn

- koktajl białkowy

Japonia

Takenori Torimitsu , trener biegania, a dawniej biegacz ekipy uniwersyteckiej

“Jem to śniadanie od czasów studiów – zawsze daje mi dużo energii do treningu biegowego na długim dystansie".

- jogurt

- mleko o niskiej zawartości tłuszczu 


- 2 porcje makaronu z sosem z ikry dorsza



- sałatka z piersi kurczaka, brokułu i pomidora

- tradycyjne japońskie słodycze “Anko”

Szwecja

Lovisa ”Lofsan” Sandstrom , biegaczka i trenerka

“Bieganie powoduje, że zaczynam bardziej odczuwać głód, a także bardziej zwracam uwagę na to, co jem na dzień PRZED biegiem. Ponieważ biegam dużo, staram się trzymać się zasad zdrowego żywienia przez cały tydzień". 

- sałatka z makaronem, pieczonymi warzywami, serem halloumi i fasolą 


- serek wiejski 


- woda gazowana z cytryną

- mleko czekoladowe

Chiny 


Loong Chan, biegacz długodystansowy

"Biegam 30–40 km tygodniowo, by przygotować się do maratonu tokijskiego i biegu Ultra-Trail Mt. Fuji (UTMF). Jem produkty bogate w węglowodany i białko, dzięki którym mój organizm szybko się regeneruje".

- stek 


- kukurydza 


- mleko


- banany

- 2 jajka

Rosja 


Yakov Strazdin , biegacz ultra i ambasador marki Reebok

"To są produkty, które najskuteczniej pomagają mi się zregenerować po treningu. Dzięki nim odzyskuję siłę i energię".

- rosół z makaronem


- burger "Czarna Mamba": - czarna bułka barwiona atramentem z mątwy  i ser cheddar


- świeże lub mrożone czereśnie 


- cukier granulowany



- ziemniaki pieczone w ziołach 


- mleko czekoladowe

A co Ty jesz po treningu biegowym, by się zregenerować? Pokaż nam na Instagramie @Reebokpl , jak wygląda Twój posiłek!

/ kwiecień 2018
Danielle Rines, Global Newsroom