alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Running / czerwiec 2018
Brittany Burke

Jak trenować do maratonu - rady ekspertów

Start w maratonie... Brzmi świetnie, ale wielu z nas, po zarejestrowaniu i opłaceniu uczestnictwa pomyśli o swoich najbliższych tygodniach: „Co ja właściwie robię?!"

Z pomocą przyjdzie Ci ten artykuł! Poprosiliśmy ekspertów o wskazówki, jak przygotować się do maratonu, aby zamiast stresować się, skupić się na treningu. Zapoznaj się z ich radami.

Wybierz najlepsze buty

Krok pierwszy: Wybierz takie buty do biegania, w których czujesz się najwygodniej i noś je przed wyścigiem.

Floatride Run poniosą Cię dalej niż wymagany dystans. Zapewnią Ci wygodę, lekkość i sprężystość, która sprawi, że będziesz czuć się świeżo nawet po 30. kilometrze.

Przede wszystkim skup się na swoich nogach

Od czegoś trzeba zacząć! Zdaniem Matta LoPiccolo, trenera w Reebok Zap Fitness, przyzwyczajenie nóg do spędzania wielu godzin w intensywnym ruchu jest pierwszą rzeczą, na której trzeba się skupić, zanim jeszcze zaczniemy się martwić o swoje tempo, okrążenia czy posiłki regenerujące.

Float image

Najważniejsza jest konsekwencja

Jeśli zaczynasz od zera, LoPiccolo zaleca bieganie do pięciu dni w tygodniu, aby poprawić wydolność oddechową. Żeby nie wpaść w rutynę, połączmy bieganie z treningiem funkcjonalnym.

„Jeśli chcesz przygotować nie tylko nogi ale i ciało, stosuj trening funkcjonalny co drugi dzień", mówi Matt. „Następnie zamieniaj trening funkcjonalny na bieganie - w tempie, który najbardziej Ci odpowiada".

Nie zapominaj o odpoczynku

Jeśli jest to Twój pierwszy maraton, sądzisz, że aby go ukończyć, musisz teraz biegać, biegać i... jeszcze raz biegać.

Ale według LoPiccolo, regeneracja jest jedną z podstaw, które sprawią, że możesz stać się lepszym maratończykiem. 

„Jeśli nie zdołasz odpocząć po ciężkiej pracy, którą wykonujesz, nie zyskasz nic", twierdzi. A przecież nam chodzi właśnie o pożytek płynący z treningu!

Świętuj małe zwycięstwa

Od śledzenia postępów na Stravie, po nagradzanie się ulubionym smoothie po długim biegu, musisz cieszyć się każdym postępem, jaki osiągasz podczas długiej podróży, czyli treningu maratończyka.

Konsultant biegowy John Honerkamp zaleca robienie zdjęć, które będą ilustracją Twoich postępów.

„Rób sobie zdjęcie na koniec biegu", radzi i dodaje jeszcze z przymrużeniem oka: „Trening się nie liczy, jeśli nie pochwalisz się nim w mediach społecznościowych".

A jakie są Twoje porady dla przygotowujących się do maratonu? Daj nam znać na Instagramie @Reebokpl i #feelthefloatride!

Running / czerwiec 2018
Brittany Burke