alert-erroralert-infoalert-successalert-warningarrow-left-longbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Running / kwiecień 2018

5 najlepszych strategii na Reebok POWERUN by Runmageddon

Reebok POWERUN by Runmageddon nadchodzi! Formuła biegu jest jedyna w swoim rodzaju, więc najwyższa pora zastanowić się, jak do tego startu właściwie podejść...

Zanim przejdziemy do omówienia konkretnych strategii, podsumujmy co wiemy o POWERUNie:

  • - Trasa ma długość 10 km
  • - Na trasie napotkasz 10 przeszkód o różnym stopniu trudności
  • - Nie musisz pokonywać przeszkód, możesz je obiec, ale...
  • - ... za pokonanie przeszkody dostajesz bonus w postaci odjęcia 1 min od czasu

Znamy trasę biegu i listę przeszkód.

Zasady są proste i takie same dla wszystkich, ale to, jak się do nich zastosujemy zależy już wyłącznie od nas i nad tym się dzisiaj pochylimy.

Oto nasze 5 propozycji strategii na Reebok POWERUN by Runmageddon.

1. Dla początkujących: bez spiny

W POWERUNie piękne jest to, że niczego nie musisz

Nie musisz pokonywać przeszkód, których nie chcesz. Wybierz tylko te, które nie sprawią Ci problemu.

Nie musisz biec szybko, a nawet nie musisz biec w ogóle. Jeśli przeraża Cię dystans 10 kilometrów, możesz go po prostu przespacerować w świetnym towarzystwie!

Nie musisz też robić burpee (uff!). Jeśli któraś przeszkoda wyda Ci się łatwa, spróbuj, niczym nie ryzykujesz.

Nie musisz się ścigać. Miejsce nie ma znaczenia, medal będzie na Ciebie czekać na mecie.

Dlatego jeśli dopiero zaczynasz przygodę z bieganiem, to nasza propozycja dla Ciebie jest następująca:

  • - Bieg przeplataj marszem (np. 3 minuty truchtu - 1 minuta marszu)
  • - Spróbuj podejść do kilku przeszkód. Niczym nie ryzykujesz a jak się uda, to satysfakcja będzie ogromna.
  • - Przede wszystkim - baw się dobrze!
  •  

  • 2. Dla biegaczy: życiówka na dychę

Dystans 10 kilometrów nie robi na Tobie żadnego wrażenia, a pierwsze o czym myślisz patrząc na mapkę biegu, to czy trasa nadaje się na życiówki?

Mamy dla Ciebie wyzwanie. Potraktuj POWERUN jak bieg na zwykłą, płaską dychę.

Olej przeszkody, one dla Ciebie nie istnieją. Skup się na tempie od początku do końca.

Zobaczymy, czy uda Ci się prześcignąć wszystkich tych, którzy wybrali metodę mieszaną i skorzystają na bonusowych minutach za przeszkody.

To co, challenge accepted?

 

3. Dla OCRowców: bez taryfy ulgowej

Masz na koncie niejeden bieg z przeszkodami? Przeszkody z Runmageddonu pokonujesz z zawiązanymi oczami?

Reebok POWERUN to Twoja okazja, żeby pokazać światu, że bieganie to coś więcej niż nabijanie kilometrów po płaskim.

Proponujemy dla Ciebie podejście bez taryfy ulgowej. Podejdź do każdej przeszkody.

Nienawidzisz "Multiriga"? Spoko, najwyżej spadniesz. Męczy Cię "Helikopter"? To się dobrze składa, masz się zmęczyć.

Bieganie? Tutaj też nie ma odpoczynku, lecisz to mocno od początku do końca!

 

4. Dla CrossFiterów: poza strefą komfortu

W sobotę miał być rest day, ale kolega namówił Cię na udział postartowym cheat-mealem w burgerowni? No to skoro już się bierzesz za takie cardio, to zrób to porządnie.

10 km biegu? Co to dla Ciebie. 10 przeszkód? Proste, podchodzisz do wszystkich.

Nasza propozycja - wyjdź ze strefy komfortu. A co leży najdalej od strefy komfortu?

Burpees.

Dlatego jeśli pokonasz przeszkodę zrób w nagrodę 10 burpees. Jeśli przeszkoda pokona Ciebie - zrób za karę 30 burpees.

10 km, 10 przeszkód, ponad 100 burpees. To brzmi dumnie. Pytanie tylko, czy dasz radę?

 

5. Dla analityków: rachunek zysków i strat

Odpalaj Excela, wypisz po kolei wszystkie przeszkody, szacowany czas na ich pokonanie i prawdopodobieństwo sukcesu.

Rozbij trasę biegu na odcinki pomiędzy przeszkodami, wylicz współczynnik zwalniania przez każdą z przeszkód. Weź pod uwagę, że zmęczenie się na przeszkodzie na samym początku będzie się za Tobą ciągnęło cały bieg. Co innego przeszkoda tuż przed metą.

W ten sposób dojdziesz do tego, które przeszkody Ci się opłacają a które nie.

Doooobra, żartujemy.

Polecamy łatwiejszą metodę - spójrz na listę przeszkód i zastanów się, które z nich mogą sprawić Ci największe problemy. Może masz problem z chwytem? Odpuść Multiriga. Słabe tricepsy? Omiń poręcze.

Wybierz 2-3 najtrudniejsze przeszkody dla Ciebie i od razu załóż sobie, że jeśli spotkasz je na trasie, to je ignorujesz. Lepiej skupić się na biegu i nie wytrącać się z rytmu.

 

To co, którą strategię wybierzesz? A może masz jeszcze inny pomysł na ten bieg? Daj nam znać na Instagramie @reebokpl.

Reebok Powerun - miejski bieg z przeszkodami

Informacje ogólne

Zapisy online są otwarte tylko do 12.04 - zapisz się tutaj.

Start i meta ulokowane są w Parku Fontann.

Biegniemy w sobotę, 14 kwietnia, fale startowe są rozłożone przez prawie cały dzień.

Trasa biegu

Powerun trasa

Przeszkody

Powerun przeszkody

Running / kwiecień 2018