alert-erroralert-infoalert-successalert-warningarrow-left-longbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Running / sierpień 2020

Jak bieganie pomaga się odstresować

Zawodowa biegaczka z Reebok Boston Track Club, Amy-Eloise Neale, tłumaczy, jak bieganie pozwala się wyciszyć i znaleźć czas tylko dla siebie.

Czasem trzeba się po prostu wyłączyć. Masz za sobą stresujący tydzień i mnóstwo spraw na głowie? Czujesz, że musisz porządnie rozładować napięcie? Właśnie wtedy do akcji wkracza bieganie.
 
Wiele osób wybiera ten sport, kiedy chcą uciec od zgiełku lub muszą się wyładować. Bieganie daje Ci chwilę samotności i sprawdza się idealnie, kiedy potrzebujesz czasu na przemyślenie kilku spraw. Przebieżka pozwala odetchnąć pełną piersią i zostawić w tyle stres, który nie daje Ci spokoju. Możesz trzymać się swojego tempa lub dosłownie się zabiegać. Ty decydujesz — właśnie ta chwila dla siebie może odmienić Twoje życie.
 
Amy-Eloise Neale z Reebok Boston Track Club biega na pełen etat i zdążyła się przekonać, że bieganie daje wytchnienie od lęków i stresu w codziennym życiu.
 
 

„W przeciwieństwie do biegania, życie bywa skomplikowane” — mówi Neale. „Kiedy wybieram się na delikatną przebieżkę, wykorzystuję to jako okazję do analizy własnych emocji i przemyślenia sytuacji, której muszę stawić czoła”.

Z biegania można czerpać korzyści na wiele różnych sposobów.

„Podczas treningów o wysokiej intensywności po prostu skupiam się na swoim ciele oraz oddechu i ćwiczę pozytywną rozmowę z samą sobą. Ciężkie sesje pozwalają mi się wyłączyć i skupić wyłącznie na wyznaczonym celu treningowym. Tak czy inaczej, wykorzystuję prostotę biegania, aby ograniczyć codzienny stres”.

Neale uważa, że jeśli dopiero zaczynasz biegać, to musisz postawić na stopniowy rozwój pozwalający najlepiej wykorzystać zalety tego sportu.
 
 

„Jeśli dopiero zaczynasz biegać, na początek polecam krótkie dystanse i wolne tempo. Stopniowe budowanie formy odgrywa kluczową rolę w zapobieganiu kontuzjom, a Twoje zdrowie psychiczne poprawi się bez względu na szybkość, z jaką biegasz! A jeśli masz tendencję do analizowania swoich emocji podczas biegania, to radzę wyznaczyć sobie ścisłe ramy czasowe, żeby nie przesadzić!”

Planujesz zmienić bieganie w pewien rodzaj sportowej terapii? W takim razie sprawdź cztery kwestie, które według Neale są ściśle związane z poszukiwaniem ulgi od stresu w codziennym życiu.
 
 

ZACZNIJMY OD… EUFORII BIEGACZA — ONA NAPRAWDĘ ISTNIEJE

 

Tak, jest coś takiego, jak euforia biegacza. Dowiedziono naukowo, że wykonując dowolne ćwiczenia, zwiększasz tętno i stymulujesz produkcję endorfin. Stres również może mieć podobny efekt, ale lepiej trzymać się biegania.

„Podobnie jak każdy rodzaj aktywności, bieganie uwalnia endorfiny mogące wspierać zdrowie psychiczne”

MASZ CZAS DLA SIEBIE 

Bądźmy szczerzy, większości z nas przydałoby się nieco więcej czasu dla siebie. Wszyscy pędzimy przez życie z zawrotną prędkością i tak naprawdę nigdy nie dajemy swojemu mózgowi chwili wytchnienia. Szukasz ucieczki od zgiełku dnia i chcesz się wyłączyć? A może nadszedł wieczór i musisz rozładować stres? W obu przypadkach bieganie to świetny wybór.

„Bieganie może stać się tym, czego akurat potrzebujesz: chwilą samotności, tymczasową ucieczką od stresującej sytuacji, czasem na przemyślenie ważnej decyzji, a nawet okazją do kontaktu z innymi ludźmi, jeśli odczuwasz jego brak. Znajdując czas na bieganie, znajdujesz czas dla SIEBIE”. 
 
 
Amy_1  

ZACZNIJ DZIEŃ POZYTYWNIE

Czasem nie ma nic lepszego niż poranne bieganie. Dopiero się rozjaśnia, jest cicho i codzienny stres jeszcze śpi. Bieganie pozwala uzyskać pozytywne nastawienie i wejść w codzienną rutynę pewnym krokiem.

„Najbardziej lubię poranne bieganie — rozpoczęcie dnia od przebieżki sprawia, że czuję większą motywację do działania. To świetne uczucie, bo wiem, że zrobiłam już coś naprawdę produktywnego, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym — to szczególnie ważne, kiedy mam przed sobą stresujący dzień. Poza tym nie ma nic bardziej inspirującego niż rozpoczęcie dnia od zrobienia czegoś, co wydawało się niemożliwe!”

RUTYNA POPŁACA

Stres naprawdę potrafi dać się we znaki. Wejście w dobrą rutynę biegową może okazać się pomocne, szczególnie dla osób mających intensywny i stresujący styl życia. Kiedy musisz stawić czoła zmianom, rutyna służy jako punkt odniesienia i daje motywację do działania. Zostawiaj stres w tyle z każdym pokonanym kilometrem.

„Wiele osób uważa, że nie mają czasu na bieganie, ale ten sport ma dwie wielkie zalety — można go uprawiać wszędzie i nie zajmuje dużo czasu. Potrzebujesz tylko butów sportowych i już możesz mknąć przed siebie”.

Jeśli chcesz zobaczyć całą kolekcję butów do biegania Floatride, kliknij tutaj.

Running / sierpień 2020