alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Style / wrzesień 2020
Danielle Rines, Reebok Editorial

„All Types of Love” – zjednoczeni w miłości

Kampania i towarzysząca jej kolekcja Reebok Pride są niczym list miłosny do społeczności LGBTQ+.

Czy kiedykolwiek napisaliście list miłosny? Uczciwe wyrażenie swoich uczuć do drugiej osoby może być inspirującym przesłaniem dla świata. Ponieważ jest coś niezwykle pięknego w ubraniu swoich uczuć w słowa, by ta jedna, jedyna osoba dowiedziała się, ile dla Ciebie znaczy. 
 
W ramach czerwcowych celebracji miesiąca społeczności LGBTQ+ Reebok napisał taki właśnie list miłosny. Stało się to za pośrednictwem kampanii i kolekcji kierowanej do społeczności LGBTQ+ oraz ich rodzin, przyjaciół i zwolenników. Kolekcja pod nazwą „All Types of Love" celebruje miłość, która nie zna żadnych ograniczeń, oraz potrzebę ludzkiej przynależności i poczucia wspólnoty. W jej ramach powstała platforma „Proud Notes”, na której można dzielić się swoimi historiami i motywującymi słowami, które napisali najbliżsi, przyjaciele i sympatycy ruchu. Kolekcja, wraz z wchodzącymi do niej produktami zaprojektowanymi dla każdego, powstała z myślą o podnoszeniu świadomości dotyczącej niesprawiedliwości i nierówności, które każdego dnia dotykają społeczność LGBTQ+.  
 
 
Aby stworzyć tę wyjątkową kampanię, potrzebne były silne głosy osób ze społeczności. Zanim w ogóle powstał zarys kolekcji „All Types Of Love”, przeprowadzono burzę mózgów wśród członków grupy Reebok Employee Resource Group (ERG) o nazwie Colorful Soles, która miała pomóc wyłonić pomysły i projekty do kolekcji. Współprzewodniczący grupy Colorful Soles, Ken Hanson, powiedział, że burza mózgów była świetnym pomysłem. Członkowie sypali kreatywnymi pomysłami i podpowiadali, w jaki sposób powołać do życia tę niezwykłą kolekcję.
 
„Przeprowadziliśmy sesję z zespołem ERG, by dowiedzieć się, czego oczekują od kolekcji Pride. To było niesamowite uczucie zobaczyć, jak zespół ds. produktu oddał głos członkom ERG, by usłyszeć, w jaki sposób Reebok mógłby najlepiej wesprzeć i zaprezentować społeczność LGBTQ+”.
 
 
Historia każdej osoby jest inna, tak jak inne są nasze drogi i wybory, dlatego odpowiednie podejście do kwestii różnorodności miało tutaj kluczowe znaczenie. Kolekcja celebrująca społeczność LGBTQ+ pozwala każdemu wyrazić swój styl i swoją dumę w taki sposób, jaki mu najbardziej odpowiada. 
 
Parady i marsze równości odbywają się w czerwcu dla upamiętnienia czerwcowych demonstracji na Stonewall sprzed 51 lat, które były katalizatorem ruchu na rzecz społeczności LGBTQ+. Wsparcie społeczności jest tak samo ważne dziś, jak było wtedy. Dlatego też Reebok zaprosił do projektu „Proud Notes” aktywistów i influencerów ruchu LGBTQ+ – prawdziwych ludzi, którzy każdego dnia walczą o równe prawa dla wszystkich.  
 
 
W kampanii zobaczymy piątkę aktywistów: Twiggy, Wazinę, Dylana, Nali i June w ubraniach i butach pochodzących z kolekcji Pride, którzy dzielą się z nami swoimi pasjami i wyjątkowymi historiami. 
 
Twiggy, dyrektor programu True Colors United, mówi, że jej wsparcie dla bezdomnej młodzieży LGBTQ+ opiera się na jej własnych doświadczeniach, dzięki czemu wie, w jaki sposób może nieść realną pomoc. „Wykonuję mnóstwo aktywnych działań na rzecz młodzieży LGBTQ+. Jestem czarna, homoseksualna, pochodzę z południa i doświadczyłam wielu form bezdomności. Doskonale wiem, jak pomagać i jak kierować tę pomoc w odpowiednie miejsce, by przynosiła jak najwięcej korzyści” – wyjaśnia.
 
 
Dla June, modelki i rzeczniczki opieki zdrowotnej dla osób transpłciowych, już samo wsparcie werbalne zawsze było istotną częścią pomocy. Jest wielką fanką tej formy wsparcia. „Dla mnie wsparcie osób transpłciowych nie jest opcją – jest koniecznością. Już od wielu lat krzyczymy i walczymy o nasze prawa” – dodaje.
 
 
Wazina, edukatorka seksualności i współkreatorka performansu„Coming Out Muslim: Radical Acts of Love”, podkreśla, że należy uświadamiać innym, że każdy jest dokładnie taki, jak powinien, i że nigdy nie należy w to wątpić. „Chciałabym, żeby ludzie wiedzieli, że nie ma złej drogi w byciu osobą LGBT. Można być religijnym, można nie być religijnym. Każdy wybór jest dobry” – podkreśla.
 
 
Praca na rzecz poparcia społeczności nigdy się nie kończy. Nali, artysta i nauczyciel tańca, również uważa, że nie ma jednej słusznej drogi życia i tego samego uczy uczestników swoich kursów. „Uczę ludzi tańca w sposób spontaniczny i wolny od obostrzeń. Taniec nie musi być perfekcyjny i nie musi wyglądać dokładnie tak, jak w podręcznikach nauki”.
 
 
Dylan, malarz i model z agencji dla osób LGBTQ+ newpandemics, również odczuwa dumę z możliwości reprezentowania swojej społeczności. „Czuję ogromną dumę z faktu, że mogę reprezentować tyle osób. Cieszę się, że inni poznają moją drogę i drogę, jaką przeszedł świat, by móc w pełni zaakceptować mnie i inne osoby z mojej społeczności”.
 
Reebok zawsze wspierał innych w walce o swoje i łamał skostniałe normy. Aby ponownie wesprzeć potrzebujących, Reebok przekaże 75 tys. dolarów na rzecz światowej kampanii społecznej It Gets Better, która ma na celu szeroko pojęte wsparcie młodzieży ze społeczności LGBTQ+. Inicjatywa zachęca ludzi do dzielenia się swoimi historiami i ma na celu uświadomienie nowej generacji LGBTQ+, że należy wierzyć w lepsze jutro.
 
Carlos Escobar, główny projektant Reebok, mówi, że kolekcja okazała się czymś znacznie więcej, niż mogło się to początkowo wydawać. „Jako projektant z branży kreatywnej zawsze szukam inspiracji we własnych doświadczeniach. Kampania »All Types of Love« tak naprawdę celebruje ludzkie doświadczenia i ich złożoność” – wyjaśnia. 
 
 
Escobar ma nadzieję, że praca włożona w tę kolekcję połączy ludzi i zainspiruje ich do wiary w lepsze jutro. „Chciałbym, aby ta kampania trafiła do dzieci i młodzieży. By dzieciaki uwierzyły w siebie, walczyły o swoje, by były odważne i miały wiarę, że choć czasami życie nie układa się po naszej myśli, to w końcu wszystko się ułoży. I że ostatecznie inni będą nas postrzegać w kategoriach ludzi, a nie płci czy orientacji seksualnej”.
 
Kampanie Reebok „All Types of Love" i „Proud Notes” są niczym list miłosny manifestowany kolekcją ubrań i butów napisany przy udziale odważnych ludzi, którzy walczą o tak potrzebne zmiany na świecie. Chcą nam uświadomić, że już wiele zostało zrobione w tej kwestii, i przygotować na ewentualne trudności, których możemy jeszcze doświadczyć w przyszłości. 
Style / wrzesień 2020
Danielle Rines, Reebok Editorial
Tagi