alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-deliveryusp-free-returnsarrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
Style / sierpień 2021
Danielle Rines, Reebok Editorial

Kolekcja, która porwie Cię do działania

Kolekcja Reebok Human Rights Now! jest symbolem zmian, które powinny nadejść jak najszybciej.

Wyobraź sobie: jest rok 1988. Stoisz w tłumie na płycie stadionu i oglądasz na żywo występy legendarnych piosenkarzy. Chłoniesz całym sobą każdą piosenkę. To najlepszy dzień Twojego życia, ale zaraz najlepsza edukacja, jaką odebrałeś. Dowiedziałeś się o łamaniu praw człowieka na całym świecie i przyrzekłeś sobie, że będziesz częścią ruchu, który uświadomi i naprawi świat. To właśnie chcieliśmy osiągnąć. Taka była misja koncertów Human Rights.
 
Trasa koncertowa Human Rights Now! trwała sześć tygodni, objęła piętnaście krajów na pięciu kontynentach i składała się z dwudziestu występów muzycznych. Zwiększyły one świadomość społeczną dotyczącą Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka (której 40. rocznicę obchodziliśmy w 1988 roku) i pracy organizacji Amnesty International. Trasa koncertowa obfitowała w występy słynnych artystów i zespołów, których w przeciwnym razie moglibyśmy nigdy nie zobaczyć w takim składzie. A wisienką na torcie jest fakt, że to wszystko było możliwe dzięki grantowi z Fundacji Reebok.
 
HRN3
Zdjęcie: archiwum Reebok
 
W ramach zobowiązania do walki z rasizmem i świętowania przywrócenia nagrody Human Rights Awards Reebok ponownie wypuszcza kolekcję Human Rights Now!. Znajdziemy w niej te same produkty, które promowały trasę koncertową w 1988 roku. „Reebok i organizatorzy koncertów wspólnie doszli do wniosku, że przesłanie dotyczące praw człowieka było i nadal jest ważniejsze niż promocja marki” – powiedziała Erin Narloch, dyrektorka Reebok Archive kierująca Human Rights Commitment w latach 2020-2021. „Reklamy i gadżety koncertowe koncentrowały się bardziej na przesłaniu dotyczącym praw człowieka niż na stojących za tym wszystkim brandach”. Najnowsza kolekcja składa się z wysokiej jakości butów ozdobionych od wewnętrznej strony języka motywującymi napisami.Reebok przekaże 270 tys. dolarów ze sprzedaży kolekcji na rzecz organizacji non-profit RISE, której zadaniem jest edukacja społeczności sportowych i działania na rzecz sprawiedliwości społecznej, jak również przeciwdziałanie dyskryminacji.

Reebok i organizatorzy koncertów wspólnie doszli do wniosku, że przesłanie dotyczące praw człowieka było i nadal jest ważniejsze niż promocja marki.

Carmen Hardaway, dyrektorka działu Product with a Purpose w Reebok, mówi, że kolekcja Human Rights Now! to początek większego zobowiązania marki. „To wyjątkowa kolekcja” – podkreśla. „Pokazuje, że jesteśmy marką, która ma misję. Która wspiera prawa od dawna marginalizowanych społeczności. Można o tym wiele mówić – my natomiast działamy. Świadczy o tym kolekcja Human Rights Now!, a także zobowiązanie marki do przekazania 10 milionów dolarów na rzecz społeczności osób czarnoskórych”.
 
Trasa koncertowa Human Rights Now! była skierowana do młodzieży i zaplanowana w krajach, w których być może trudno byłoby w innych okolicznościach zobaczyć koncerty tak słynnych gwiazd muzyki. Jej celem była nie tylko zbiórka pieniędzy i uświadamianie na temat łamania praw człowieka. Uczestniczyli w niej aktywiści i byli więźniowie sumienia, a przed koncertami odbywały się konferencje prasowe. Media koncentrowały się na konieczności zapewniania pomocy uchodźcom z powodu łamania praw człowieka w ich krajach i prowadzeniu kampanii na rzecz przeciwdziałania torturom i zabójstwom na tle politycznym. Reebok miał zaszczyt uczestniczyć w tych działaniach.
 
HRN2 
Zdjęcie: archiwum Reebok
 
Carmen Hardaway mówi, że ponowne wypuszczenie kolekcji Human Rights Now! to ważne oświadczenie marki, które – jak ma nadzieję – nada istotny kierunek dalszym losom tej kolekcji. „Chcielibyśmy rozpocząć współpracę z osobami z różnych społeczności, które pomogą nam stworzyć odpowiednią narrację wokół praw człowieka w swoich kręgach”. „Dla mnie, czarnoskórej kobiety, która pracuje z marką i w tej branży od ponad 20 lat, ta kolekcja jest symbolem zmian. Chcemy mieć realny wpływ na sytuację. Chcemy nie tylko wykazywać solidarność wobec społeczności osób czarnoskórych, ale wszystkich, których dotyczy łamanie praw człowieka – takie jest nasze zobowiązanie związane z kolekcją Human Rights Now! Mam nadzieję, że konsument to zobaczy, odczuje i wesprze nas w tej walce”.

Dla mnie, czarnoskórej kobiety, która pracuje z marką i w tej branży od ponad 20 lat, ta kolekcja jest symbolem zmian.

Wspieranie działań dotyczących praw człowieka i stawanie w obronie osób pozbawionych głosu jest wciąż tak samo ważne jak w przeszłości. Nadal żyjemy w czasach, w których niektórzy ludzie są traktowani w nierówny sposób, i nie każdy ma zapewnione te sama prawa. Bez ludzi, którzy chcą działać, nie robimy kroku naprzód. Ponowne wypuszczenie kolekcji Human Rights Now! to ważne przypomnienie, że gdy ludzie działają w wspólnej sprawie, można dokonać wiele dobrego.
 
HRN1
 
„Prawa człowieka łączą ludzi bez względu na miejsce zamieszkania, narodowość, sytuację polityczną, język i opinie. Wierzymy, że każdy człowiek na do nich przyrodzone prawo. Jeśli będziemy szanować różnice między sobą, staniemy się bardziej świadomymi ludźmi. Żeby tak się stało, musimy się wspólnie wspierać w działaniach, które pomogą nam zrealizować ten cel. To nie lada wyzwanie, ale chcemy je podjąć”.
 
Świat nieustannie zmaga się z jakimiś problemami. Ale jeśli wszyscy skoncentrujemy się na tym, by był lepszym miejscem, to nasza walka będzie warta każdego wysiłku.
Style / sierpień 2021
Danielle Rines, Reebok Editorial
Tagi