+

Jak przygotować formę na CrossFit Games Open

Zanim na dobre pochłonie nas jedyna w swoim rodzaju atmosfera CrossFit Games Open, zastanówmy się co jeszcze możemy zrobić, żeby przystąpić do tej rywalizacji w jak najlepszej formie.

Już 22 lutego Dave Castro ze swoim charakterystycznym uśmiechem ogłosi trening 18.1, czyli pierwszy trening tegorocznych CrossFit Games Open.

Rozpocznie się okres pięciu tygodni, które poddadzą próbie nasze fizyczne i mentalne przygotowanie, i warto do niego podejść przygotowanym na 100%.

Co zatem robić przez to ostatnie dni? Jak nie zaprzepaścić formy, na którą pracowaliśmy ostatnie miesiące?

crossfit open

Kto może znać odpowiedzi na te pytania lepiej od czterokrotnego The Fittest Man in Poland? Poprosiliśmy Bartka Lipkę, żeby podzielił się z Wami kilkoma wskazówkami.

Jak trenować? 

Cudów nie ma, w tydzień czy dwa nie zbijemy czasu we Fran o 30 sekund ani nie dołożymy 20kg do maksa w clean and jerku. Ale tego zakładamy nikt nie oczekuje. Na czym się w takim razie skupić?

Bartek mówi jasno, "Ostatnie dwa tygodnie to już czas na zbieranie świeżości, a nie budowanie formy. Cały czas trzeba trenować CrossFit i jego wszystkie elementy."

Nie ma już zatem większego sensu rozpoczynać nowego cyklu siłowego czy dokładać sobie dodatkową sesję w tygodniu. Zamiast tego postawmy na szlifowanie techniki, powtarzalność ruchów i utrzymanie aktualnej wydolności.

Co jeść? 

"Jeśli przez cały rok odżywiałeś się zdrowo, dbałeś o swoje nawodnienie i stosowałeś przemyślaną suplementację - zostaje życzyć tylko udanego sprawdzenia swojej formy.", rozpoczyna Bartek.

Zapytany o rady na ostatni tydzień, sugeruje spożywanie niskoprzetworzonych produktów, zwiększenie ilości węglowodów w posiłkach przedtreningowych i picie dużej ilości wody.

W co się wyposażyć?

Jeśli chodzi o sprzęt to kwestia jest oczywiście bardzo indywidualna, ale Bartek ma swój zestaw niezbędników.

"W myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć, polecam zwłaszcza używanie skórek gimnastycznych czy tape'ów sportowych". Słuszna uwaga, w końcu przed nami 5 tygodni rywalizacja, a rany na dłoniach od pierwszego treningu w niczym nam nie pomogą.

Co jeszcze? Koszulka i tak szybko ląduje na podłodze, więc można po prostu wybrać coś ładnego, a u kobiet skupić się na wygodnym topie sportowym, ale już dobre spodenki robią różnicę, zwłaszcza gdy w treningu pojawia się sztanga.

Buty? Bez żartów, odpowiedź może być tylko jedna.

crossfit games open 2018

Sprawdź też

Pan Clean czyli Brent Fikowski pracuje nad Twoją techniką

Przepis na burrito, dorosłość i idealną przyjaźń od Davidsdottir & Thorisdottir

Czytaj więcej